نوشته شده توسط : زهرا عباسی

گل‌های صد تومانی

آن‌ها مد روزترین گل‌ها هستند. و چه چیزی را نمی‌توان از این گل دوست داشت؟

در این مقاله به این مطلب خواهیم پرداخت که چرا گل‌ پیونی بهترین هدیه هستند. علاوه بر این، نکات برتر ما برای مراقبت از گل‌های صد تومانی و چگونگی چیدمان این ساقه‌های خیره‌کننده در خانه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فصل گل‌دهی پیونی‌ها چه زمانی است؟

صدتومانی‌ها فقط برای مدت کوتاهی در فصل گل‌دهی قرار دارند، معمولاً از اواخر آوریل(فروردین) تا ژوئن(خرداد) (یک چشم به هم بزنید، از دستشان می‌دهید!).

در مناطق جنوبی و گرمتر کره زمین، صدتومانی‌ها ممکن است زودتر گل بدهند. در حالی که در مناطق شمالی و سردتر، گل‌دهی ممکن است با تأخیر همراه باشد. با این حال، صدتومانی‌ها در دماهای بالای تابستان به خوبی رشد نمی‌کنند و ممکن است فصل گل‌دهی‌شان زودتر به پایان برسد.

پیونی‌ها به طور طبیعی عمر گلدانی کوتاه‌تری نسبت به بیشتر گل‌های دیگر دارند - حدود پنج روز. به دلیل اینکه عمر گلدانی آن‌ها کوتاه ولی شیرین است، بیشتر گل‌فروشی‌های، صدتومانی‌ها را در حالی که غنچه هستند، ارسال می‌کنند (ما هم در گلفروشی آنلاین انگور همین کار را می‌کنیم). نگران نباشید اگر گل‌های شما در هنگام تحویل کمتر جذاب به نظر می‌رسند. به این جوانه‌های شبیه توپ گلف چند روز فرصت بدهید، و ببینید! شکوفه‌های بزرگ و پر از گل‌های آن‌ها درست جلوی چشمانتان باز می‌شوند. مثل جادو.

چرا گل‌های پیونی من هنوز شکوفا نشده‌اند؟

اگر می‌خواهید به شکوفه‌دهی گل‌های صدتومانی سرعت ببخشید، در اینجا چند ترفند حرفه‌ای برای کمک به شما آورده شده است:

  1. نرمی گل: به آرامی سر گل را فشار دهید. اگر حس نرمی کردید، به شکوفا شدن نزدیک است. اگر سفت بود، هنوز تازه است و ممکن است به زمان بیشتری برای باز شدن نیاز داشته باشد. بهتر است یک روز دیگر صبر کنید - به یاد داشته باشید که چیزهای خوب برای کسانی است که صبر می‌کنند!
  2. پوسته گل: با دقت پوسته گل را جدا کنید و به آرامی گلبرگ‌های زیرین را ماساژ دهید (بله، واقعاً!).
  3. آب گرم: سر گل‌ها را در کمی آب گرم قرار دهید. یک غوطه‌وری سریع و ملایم کافی است!
  4. برش مجدد ساقه: ساقه‌ها را دوباره ببرید و گل‌های صدتومانی خود را در اتاقی گرم و آفتابی قرار دهید تا فرایند شکوفا شدن سریع‌تر شود.

روش‌هایی که با آن، گل پیونی سریع‌تر شکوفا می‌شود!

به نظر شما، آیا گل‌های صدتومانی به تنهایی زیبا هستند یا در کنار سایر گل‌ها؟ آراستن گل‌های پیونی هیجان‌انگیز و بسیار آسان است. دوست دارید امتحانش کنید؟

یک گلدان شیشه‌ای با طرح ظریف برای گل‌های صدتومانی عالی است، زیرا با شکل گرد آن‌ها همخوانی دارد.

قبل از برش دادن گل‌ها، ساقه‌ها را در مقابل گلدان اندازه‌گیری کنید. روند بزرگی برای سرگل‌های پیونی وجود دارد که فقط در حداکثر ارتفاع گلدان قرار می‌گیرند، ایجاد یک نگاه بسیار لوکس.

پیونی‌ها با گل‌های دیگری که حجیم هستند فوق‌العاده به نظر می‌رسند. گل‌ها را با گل‌های رز، دلفینیوم و ... ترکیب کنید.

پیونی‌ها زیبا به صورت انبوه (مانند یک ابر صورتی بزرگ) به نظر می‌رسند، اما همچنین می‌توانند به تنهایی خودشان را به عنوان چند ساقه در گلدان‌های کوچک نگه دارند. امتحان کنید آنها را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و آنها را در اطراف خانه پخش کنید تا زیبایی را به اتاق‌های مختلف بیاورید.

معنای گل پیونی

پیونی‌ها با عشق، فراوانی و شانس خوب مرتبط هستند که آنها را به یک هدیه عالی برای هر مناسبت تبدیل می‌کند. بنابراین، اگر شما تبریک سالگرد، تولد و... خرید دسته گل پیونی همیشه یک ایده جذاب است.

همچنین انتخاب گل صدتومانی‌ یک انتخاب محبوب برای دسته گل عروس هستند چون نشانه شان، شانس خوب و یک ازدواج موفق است. چه نشانه‌ای از این بهتر؟

تاریخچه گل پیونی

با ارتفاعی تا ده اینچ

گل صدتومانی بیش از ۴۰۰۰ سال است که به عنوان یک عنصر ثابت در خانه‌ها استفاده می‌شود. این گل که در چین پرورش یافته (جایی که هنوز هم به عنوان یک نماد محسوب می‌شود)، برای اولین بار در اواخر قرن ۱۷ میلادی به اروپا معرفی شد.

نام این گل از کلمه یونانی "پایون" الهام گرفته شده است. بر اساس افسانه‌ای، این گل به نام خدای یونانی درمانی نامگذاری شد. پایون، دانشجوی پزشکی بود که به گل تبدیل شد تا از دست استاد حسودش، اسکولاپیوس، نجات یابد، پس از آنکه پلوتو را با استفاده از ریشه معروف پیونی درمان کرد. تا به امروز، ریشه پیونی هنوز هم در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. جذاب نیست؟

در چه مناسبت‌هایی گل پیونی هدیه دهیم؟

زیبایی و جذابیت پیونی، همواره موقعیت‌های ویژه‌ای را برای اهدای آنها فراهم می‌کند. در ادامه چند مناسبت برای جشن گرفتن با ارسال گل پیونی آمده است:

سالگردها

پیونی‌ها، یکی از جذاب‌ترین گل‌های عاشقانه هستند (بهترین گل عاشقانه!) و مناسبتی عالی برای شماست تا عشق خود را نشان دهید. حتی گل دوازدهمین سالگرد همین شمشاد است - کسی فکر نمی‌کرد؟!

تولد

خرید دسته گل تولد یا باکس گل تولد پیونی نه تنها روزشان را شاداب نمی‌کنند، بلکه هفته‌شان را نیز شاد می‌سازند. این بخاطر این است که آن‌ها می‌توانند لذت ببرند از تماشای این زیبایی‌ها برای پنج روز یا بیشتر. چه راهی خوبی برای احساس خیلی ویژه کردن روز تولدشان و بیشتر از آن!

عیادت از بیمار

گل پیونی صورتی زیبا در عیادت از بیمار سبب افزایش سریع سطح انرژی آنان می‌شود. آنها از این انتخاب بسیار خوشحال خواهند شد.

فقط برای تو

به راستی، همه دوست دارند هدیه دریافت کنند. و برای ما، این خودش دلیل خوبی است تا آنها را با یک ارسال غیرمنتظره گل مبهوت کنیم.

 

می‌خواهید یک گلدان پر از پیونی بفرستید؟ به وب‌سایت ما بروید تا مجموعه گل پیونی ما را ببینید و بدون هیچ دغدغه‌‍ای گل‌های انتخابی خود را دریافت نمایید! ارسال گل به تهران- ارسال گل به سراسر ایران تنها با یک کلیک.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: