نوشته شده توسط : زهرا عباسی

 

تابستان به معنای زمان شکوفایی است. گل‌های یک‌ساله و دائمی در حال شکوفا شدن با رنگ‌ها، عطرها و بافت‌های متنوع هستند و در عین حال برای پرندگان و پروانه‌های ما فراوانی غذایی فراهم می‌کنند.

هم گیاهان یک‌ساله و هم گیاهان دائمی جایگاه خود را در منظره‌سازی دارند. گل‌های یک‌ساله که در طول تابستان می‌شکفند، زنده نخواهند ماند تا سال بعد را ببینند، اما زمانی که در اوج شکوفایی خود هستند، کار سختی انجام می‌دهند.

گیاهان دائمی هر سال بازمی‌گردند اما اغلب دوره شکوفایی کوتاه‌تری دارند. یک‌بار که شکوفه بزنند، تمام است. باغبانی با گل‌های یک‌ساله پلی بین این موقعیت‌های توقف گیاهان دائمی را پوشش می‌دهد و رنگ‌های پیوسته‌ای در طول فصل فراهم می‌دهند.

هنگام استفاده هوشمندانه، گل‌های یک‌ساله ویژگی‌های زیبایی دارند که گیاهان دائمی کمتر جذاب پس از شکوفه شدن را مخفی می‌کنند. آن‌ها فاصله‌ها در مرزها را پر می‌کنند. گل‌های یک‌ساله اغلب به راحتی از دانه شروع می‌شوند، ارزان در پرورش هستند و نگهداری آن‌ها نیز آسان است.

انتخاب ما از گل‌های یک‌ساله که در طول تابستان می‌شکفند، به عنوان گیاهان تخته‌بسته و پر کردن فاصله‌ها در مرزها ایده‌آل هستند. بسیاری از آن‌ها همچنین مناسب برای ظروف گلدانی و گلدان‌های آویزان هستند.

 

گل‌های نسترن

گل‌های نسترن با شکوفه‌های نارنجی، زرد و قرمز رنگ که بر روی برگ‌های سبز تا متنوع و رگ‌دار منحصربه‌فرد قرار دارند، افزودنی شاداب به باغ می‌شوند.

نسترن سنتی، Tropaeolum majus، یکی از محبوب‌ترین گل‌های خوراکی است که طعم فلفلی و رنگارنگ به سالاد‌ها اضافه می‌کند. در حالی که Tropaeolum minus نوعی نسترن کوتاه‌قد است.

نسترن را به باغ سبزیجات اضافه کنید تا از ویژگی دیگر آن‌ها مانند دور کردن آفات استفاده کنید. آن‌ها گیاهان همدم عالی برای گیاهان جنس کلمی مانند کلم بروکلی و کلم سفید هستند.

 

گل‌های میمونی

گل‌های میمونی یا اسنپدراگون (Antirrhinum majus) همانند نام مشترک و تند آن‌ها مقاوم هستند. با چهره گلی که گفته می‌شود شبیه به یک اژدهای خشمگین است، آن‌ها در ترکیب‌های قرمز، نارنجی، زرد، سفید و صورتی موجود هستند.

اگرچه بیشتر به عنوان گیاهان یک‌ساله فروخته می‌شوند، اسنپ‌درگون‌ها می‌توانند به عنوان گیاهان دائمی کوتاه‌عمر رشد کنند. در جنوب ایالات متحده، اسنپ‌درگون‌ها در فصل خنک شکوفه می‌دهند اما در منطقه شمالی کشور، از بهار تا پاییز می‌شکفند.

این گل‌ها نیز به طور فراوان بذر می‌دهند، بنابراین حتی در آب و هوای سرد، هر فصل به طور قابل اعتماد باز می‌گردند.

 

گل آهاری

چه کسی نمی‌تواند عاشق رنگ‌های جواهری اشباع شده گل آهاری یا زینیا باشد؟ هیچ چیزی مانند دیدن دریا یا تخته گلی از زینیاها در شکوفه نیست. و خوشبختانه، آن‌ها از بهار تا پاییز شکوفه می‌دهند.

زینیاها راحت کشت می‌شوند - دانه‌ها را مستقیماً در تخته گل می‌کارند - و در انواع مختلفی موجود هستند.

گل‌های زینیا "Benary’s Giant" عالی برای باغ‌ها هستند. آن‌ها شکوفه‌هایی با قطر 3-4 اینچ (8-10 سانتیمتر) را بر روی گیاهی با ارتفاع حدود 4 فوت (1.2 متر) تولید می‌کنند.

 

گل اطلسی

فتونیا‌ یا گل اطلسی علاقه‌مندی‌های قدیمی هستند که در دوران مدرن به تولید انواع با شکوفه‌های بزرگتر، خطوط جذاب یا ترکیب‌های رنگی اقتصادی رسیده‌اند.

قطع بند گل‌های فتونیا به طور قبلاً لازم بود تا شما بتوانید دوره دیگری از شکوفه‌ها را به وجود آورید، اما انواع جدیدتر حتی اگر شما بیرون نرید تا گل‌های خشک شده را بردارید، همچنان ادامه می‌دهند تا شکوفه تولید کنند.

تنها چیزی که گیاهان نیاز دارند، مقدار زیادی نور خورشید، کود منظم، و آبیاری متوسط است تا در طول فصل رشد، به میزان زیادی از شکوفه‌ها فراهم شود. پرندگان زنبوردار از این شکوفه‌های شاداب خوششان می‌آید و شما هم از آن‌ها لذت خواهید برد.

 

گل بگونیا

بسیاری از انواع بگونیا وجود دارد، با بگونیاهای گیاهی که خصوصاً محبوب هستند. این زیبایی‌های دوست‌دار نور سایه، گزینه‌ی ایده‌آلی برای روشن کردن یک گوشه تاریک هستند - با این حال نیاز به کمی نور ملایم در صبح یا عصر دارند. این گیاهان تاباندن در نیمه روز آفتاب را تحمل نخواهند کرد.

آن‌ها را در اوایل بهار در داخل خانه شروع کنید، سپس آن‌ها را به فضای بیرونی منتقل کنید، نهایتاً قبل از آغاز تابستان. با اینکه می‌توانند به عنوان گیاهان یک‌ساله رشد کنند، توبرها می‌توانند در پاییز کاوش شوند و تا بهار بعدی نگهداری شوند.

بگونیاها را در مناطق کشت USDA 4-11 در خاکی که مرطوب اما خوب زهکشی شده است، پرورش دهید و هفتگی از کود مخلوط استفاده کنید.

 

گل کالیبراکوآ

بیشتر به عنوان گیاه یک‌ساله پرورش داده می‌شود. در مناطق سردتر، کالیبراکوآ اغلب در سبد‌های آویزان کاشته می‌شود.

کالیبراکوآ در رنگ‌های قرمز، نارنجی، بنفش، زرد، برنز، آبی و دیگر رنگ‌ها موجود است و علاقه‌مندی پرندگان خوش‌صدا است. پرندگان کوچک به گل‌های کوچک مانند فتونیا‌های کوچک این گیاه جلب می‌شوند.

گیاهان کوچک و توده‌ای از کالیبراکوآ در نور خورشید کامل از بهار تا پاییز شکوفه می‌دهند. آن‌ها کم‌بذر هستند و به طور رویشی تکثیر می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای کالیبراکوآ این است که در ماه‌های گرم و مرطوب، مانند فتونیاها، آسیبی نمی‌بینند. به ظاهر شبیه به فتونیاهای کوچک هستند اما در شرایط گرم و مرطوب بهتر عمل می‌کنند.

 

گل شاهپسند

در مناطق گرمسیری آمریکا، لانتانا یا شاه پسند به عنوان علف‌هرز محسوب می‌شود اما در جاهای دیگر به دلیل شکوفه‌های پیوسته‌اش در رنگ‌های صورتی، نارنجی، سفید و زرد و ترکیبات آن، ارزشمند می‌باشد.

اگرچه بیشتر به عنوان گل‌های یک‌ساله که در طول تابستان می‌شکفند پرورش داده می‌شود، لانتانا می‌تواند در برخی مناطق به یک درختچه چوبی کوچک تبدیل شود و حتی از یخ‌زدگی نیز زنده بماند.

در نور خورشید کامل، در خاک خوب زهکشی، شاهپسند با رشد سریع به شما پاداش یک فصل کامل از گل‌های زیبا را خواهد داد.

یک نکته، گل‌ها به خوشه‌هایی از میوه‌های سیاه منجر می‌شوند که سمی هستند.

 

گل همیشه بهار

گل‌های همیشه بهار از خانواده Aster هستند و گل‌های تنهایی با رنگ‌های نارنجی، زرد یا قرمز دارند.

برگ‌های خوشبوی گیاه، آفات را دور می‌کنند و به عنوان یک گیاه همدم در باغچه سبزی‌ها استفاده می‌شوند.

تعداد زیادی از انواع گل‌های همیشه بهار وجود دارد که ارتفاع آن‌ها از 6 اینچ (15 سانتیمتر) تا 3 فوت (1 متر) متغیر است.

 

گل حنا

حنا به عنوان گل‌های یک‌ساله محبوب برای سایه شناخته می‌شوند، شکوفه‌های پنج‌برگی را بر روی ساقه‌های شبیه به گوجه‌فرنگی با برگ‌های خطی به صورت خط‌خورده دارند. شکوفه‌ها ممکن است بنفش، صورتی، سفید، نارنجی و حتی ترکیبی باشند.

این گیاهان به ارتفاع 2 فوت (61 سانتیمتر) می‌رسند و از بهار تا پاییز شکوفه می‌دهند. آن‌ها به خاک مرطوب و حاوی مواد غذایی در سایه تا نیمه سایه نیاز دارند.

اگرچه می‌توانند از بریدن ساقه یا دانه رشد کنند، ایمپاتیان‌ها به طور معمول به عنوان گیاهانی با بسته‌بندی شش تایی در دسترس هستند. 





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: