قدم قدم تا مهربانی
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

 

 

مهربانی تنها زمان، اندیشه و تلاش شما را می‌طلبد. و در عوض، لبخند شادی را بر لبان دیگران خواهید نشاند. از شگفت‌زده کردن کسی با یک روز سرگرم‌کننده تا کمک به فردی نیازمند، در اینجا ۵ عمل مهربانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای نشان دادن محبت و مهربان‌ خود استفاده کنید.

 

  1. "آشپزی کن"

چه کسی از خوردن یک غذای خانگی خوشمزه لذت نمی‌برد؟ چه یک ساندویچ پنیر تست ساده باشد یا یک وعده غذایی پر از کالری. پختن غذای خوشمزه و راحت برای یک عزیز (یا حتی یک غریبه) یکی از بسیاری از اعمال مهربانی است. اما نگران نباشید اگر نمی‌توانید آشپزی کنید. می‌توانید آن‌ها را با یک ظرف خوراکی لذیذ یا یک بسته میان‌وعده که شامل مغزها، میوه‌های خشک، شکلات، انواع پنیرها، مرباها و بیسکویت‌هاست، خوشحال کنید. فقط فراموش نکنید که آن‌ها را با یک دسر اشتهابرانگیز مهمان کنید. به دونات‌های تازه، کاپ‌کیک‌های شکلاتی، توت‌فرنگی‌های آغشته به شکلات و هر آنچه که لذیذ است فکر کنید!

 

  1. آن‌ها را با انتخابی از خوراکی‌ها خوشحال کنید!

یکی دیگر از اعمال کوچک مهربانی این است که آن شخص خاص را به یک پیک‌نیک ببرید. اگر عزیزتان احساس ناراحتی می‌کند، این بهترین راه برای بیرون آوردن او از خانه، زیر نور خورشید و تنفس هوای تازه و دلپذیر است. حتماً سبد پیک‌نیک خود را با مجموعه‌ای از میوه‌های تازه و خوشمزه پر کنید تا برای میان‌وعده آماده باشد. به هر حال، فراموش نکنید که یک پتو نرم و کرکی برای نشستن آن‌ها هنگام خوردن همراه داشته باشید، و همین کافی است تا روزشان را بسازید!

 

  1. "بذر" محبت را بکارید!

شما می‌توانید با کمک به نیازمندان مهربان باشید. یکی از روش‌های دوست‌داشتنی برای انجام این کار، کمک به آن‌ها در باغشان است. در نهایت، باغ‌ها می‌توانند خلق و خو را بهبود بخشند، استرس را کاهش دهند و شادی را افزایش دهند. بنابراین، داشتن یک باغ واقعاً راهی است برای تبدیل شدن به فردی مهربان‌تر. به کسی کمک کنید تا بذر بکارد، گیاهان را آب دهد، هرس کند یا باغ را مرتب کند. یا می‌توانید آن‌ها را با یک گیاه آپارتمانی، مانند گیاهان دارویی، کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها، گلدان بونسای یا حتی گیاهان گلدار، خوشحال کنید. این یک روش به‌ویژه عالی برای کمک به اعضای مسن خانواده، دوستان و همکارانی است که زخمی، بیمار یا ناراحت هستند.

 

  1. به شیوه قدیمی عمل کنید!

گاهی اوقات، یک عمل ساده مهربانی می‌تواند روز یا حتی زندگی کسی را بسیار شادتر کند. و برای نشان دادن محبت خود نیازی نیست که از راه خود خارج شوید، تنها کافی است به شیوه قدیمی عمل کنید. بله، منظور ما یک شب سینمایی به سبک قدیمی است! یک همکار جدید، دوست قدیمی یا خویشاوند را دعوت کنید تا فیلمی را تماشا کنید، چه در خانه و چه در سینما، مانند روزهای خوب گذشته. و شب سینما بدون خوراکی‌ها کامل نمی‌شود، بنابراین مطمئن شوید که برای پاپ‌کورن، جعبه‌های شکلات یا شیشه‌های آب‌نبات برای شستن این لذت‌ها، آماده هستید.

 

  1. کارت‌های" مجدد ارسال کنید!

یک عمل تصادفی دیگر از مهربانی این است که به سادگی از آن شخص تعریف کنید. بگویید چقدر کیف جدیدشان را زیبا می‌دانید یا چقدر فکر می‌کنید که آن‌ها بامزه هستند. این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما همه ما دوست داریم بشنویم که چقدر دیگران از ما الهام می‌گیرند. و اگر آن‌ها دور از شما زندگی می‌کنند، هنوز می‌توانید تحسین خود را با یک کارت تبریک شخصی‌سازی شده به آن‌ها ارسال کنید. چه دلتنگشان باشید و چه بخواهید قدردانی خود را نشان دهید، یک کارت تشکر یا کارت مناسبتی می‌تواند به خوبی نشان دهد که چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

فقط مهربان باشید!

مهم نیست به چه کسی مهربانی می‌کنید، آن شخص برای شما چه معنایی دارد یا چه احساسی درباره او دارید، این اعمال مهربانی نسبت به دیگران اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، شما را شادتر می‌کند، شما را به هدیه‌دهنده‌ای سخاوتمندتر تبدیل می‌کند و خوش‌بینی شما را بالا می‌برد. و به نوبه خود، این باعث تشویق دیگران به مهربانی خواهد شد، و دنیای بهتری برای همه به ارمغان می‌آورد، نه فقط در روز مهربانی. بنابراین، فقط مهربان باشید.





:: برچسب‌ها: سورپرایز , انگور ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: